• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlingslån med mina förutsättningar

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Hej forumet,

Skulle behöva ett samlingslån på 150-200 ca
Behöver samla lite tråkiga krediter..

förutsättningarna är följande nu:
Inkomst 480’
(Inkomst efter uppdatering i maj/juni 670’)
4 ff en försvinner nu i mars
Blanco 1.1 milj
Betyg 4.1

vad skulle ni göra? Söka efter mars och en förfrågan försvinner eller vänta ända till juni?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 292
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Hej forumet,

Skulle behöva ett samlingslån på 150-200 ca
Behöver samla lite tråkiga krediter..

förutsättningarna är följande nu:
Inkomst 480’
(Inkomst efter uppdatering i maj/juni 670’)
4 ff en försvinner nu i mars
Blanco 1.1 milj
Betyg 4.1

vad skulle ni göra? Söka efter mars och en förfrågan försvinner eller vänta ända till juni?
Juni
 

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Nu är mitt betyg 3,8 (bra) och jag är väldigt sugen på att skicka iväg en ansökan till Zmarta för ett samlingslån..!
vad säger ni andra? Ska jag offra en uC eller vänta till juni när inkomsten uppdateras?

har någon förresten pratat direkt med Tex Nordax om att höja bef lån? Jag har ett lån på 150 som jag skulle vilja höja..
Erfarenheter från det?
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Nu är mitt betyg 3,8 (bra) och jag är väldigt sugen på att skicka iväg en ansökan till Zmarta för ett samlingslån..!
vad säger ni andra? Ska jag offra en uC eller vänta till juni när inkomsten uppdateras?

har någon förresten pratat direkt med Tex Nordax om att höja bef lån? Jag har ett lån på 150 som jag skulle vilja höja..
Erfarenheter från det?
Pratade med Nordax i måndags och jag tycker dom är väldigt bra att ha och göra med. Jag fick sänka räntan från 12,9 till 7,9 så nog är jag nöjd. Men inte förens i juni ska jag söka en utökning av mitt lån där. Ring och prata med dom och kolla utan att dom tar en UC. Var väldigt tydlig med att dom inte får ta en UC ☺️
 

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Pratade med Nordax i måndags och jag tycker dom är väldigt bra att ha och göra med. Jag fick sänka räntan från 12,9 till 7,9 så nog är jag nöjd. Men inte förens i juni ska jag söka en utökning av mitt lån där. Ring och prata med dom och kolla utan att dom tar en UC. Var väldigt tydlig med att dom inte får ta en UC ☺️

Det låter ju ändå hoppfullt!
Hur ser dina förutsättningar ut nu? Och hur stort lån har du hos Nordax nu?
Kan ju ändå ringa och prata med dem imorgon för att kolla status.
varför tyckte de du skulle vänta till juni? Var du garanterad en höjning då?
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Det låter ju ändå hoppfullt!
Hur ser dina förutsättningar ut nu? Och hur stort lån har du hos Nordax nu?
Kan ju ändå ringa och prata med dem imorgon för att kolla status.
varför tyckte de du skulle vänta till juni? Var du garanterad en höjning då?
Jag har nu 13,9 på min UC väntar in uppdateringar till mitten av juni pga 5 FF som försvunnit då. Samt att mina krediter är helt borta och jag har bara blancokvar. Så jag har själv valt att vänta. Nordax höll med . Men sänkte min ränta direkt som en morot för migrän Jag är nästan skuldbelagd på 2Xinkomst. Jag har 200.000 hos nordax. Vill samla även Remember där som kommer vara på ca 85.000kr då. Hoppas även jag kan låna 100.000 kr till pga kommande tandställning som jag behöver.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Tillägg det är ju aldrig en garanterad höjning. Jag kan ju inte förutspå jag kan bara på ett ungefär veta hur det ser ut. Men jag kommer oavsett söka samlingslån via förmedlare eftersom jag villl veta om räntan kan gå ner ännu mer.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp